Înapoi la Articole »

Articole ArtCrap MM Anul 2015

Crapi în “patru anotimpuri” - 10 Noiembrie 2015

Orice pescar cunoaşte sentimentul apăsător pe care iarna îl are asupra psihicului, gândul celor câteva luni în care beţele, mulinetele, corturile şi zecile de cutii şi cutiuţe vor sta în garaj fiind greu de suportat. Odată însă cu trecerea iernii şi topirea zăpezii, a momentului în care pământul miroase a reavăn şi a proaspăt, ochii pescarilor încep să zâmbească. Se apropie momentul acela…. al primului pescuit. După o iarna plină de planuri, de vise şi de speranţe, iată că boiliesurile sunt puse la uscat, mulinetele încărcate cu fire noi, cutia cu cele necesare pescuitului completată ( cârlige, fire, forface, plumbi, etc :)) . Aşa am trecut şi eu iarna…greu şi cu dor de baltă, de aer curat, de răsărit pe maluri de ape şi de mirosul cafelei facută pe butelie. Împreună cu câţiva prieteni am stabilit ca prima ieşire să o facem în Ungaria, la Ohat Hortobagy, lânga Debrecen, loc ce ne dăduse mereu satisfacţii, un mic paradis unde întotdeauna am revenit cu drag. Dacă la început am rezervat patru locuri, pe parcurs Dorin din Cluj si Neluţu Naghiu din Zalău au trebuit din motive personale să renunţe la această partidă. Am rămas ca doar eu şi Dănuţ Perţa să facem deplasarea în Ungaria. Ne-am făcut planuri, am pus la punct ultimele detalii, am încărcat maşina şi ….la drum. Am ajuns fără peripeţii pe baltă, am plătit taxa şi la ora 19.00 am ocupat standul. De această dată, cu puţină şansă, am pescuit pe insulă, un loc bun, chiar foarte bun. Am instalat tabăra, Danuţ cortul lui Senzor, eu umbreluţa mea, winterskin-urile, rod-podurile şi la treabă. Întuneric fiind, am ales să nu nădim cu bulgări, am aruncat cu cobra câteva boiliesuri, beţele în apă şi…aşteptare. Prima noapte a trecut fără incidente şi fără ca senzorii să ne trezească din somn. Trezirea de dimineaţă, împrospatarea momelilor , discuţiile la cafea, apoi fiecare la treabă. Galeţile pregătite, nada amestecată si spor la bulgărit. După 20 de minute, primul sunet de senzor pe anul 2015. De vină a fost dânsul. De menţionat că la această partidă am avut abordari diferite, Danuţ pescuind exclusiv cu nadă Elit Baits, eu alegând nada Art Baits – boilies, pastă, seminţe, groundbaits. După aproximativ 4 ore de pescuit am reuşit să aduc pe salteaua de primire şi cea mai mare captură a acestei partide, un frumos crap oglindă ce cântărea 16, 690 kg. A fost prins la un boilies Art Baits de 20 mm tras in pastă. Dacă până atunci vremea a fost bună, chiar foarte bună, pe seară a devenit capricioasă . Furtuna de vineri seara ne-a pus la grea încercare echipamentele şi nervii, sâmbăta vântul a suflat năpraznic, duminică dimineaţa ne-am trezit şi … surpriză: peste noapte temperaturile au fost negative, saltele de recepţie şi minciocurile fiind bocnă. Una peste alta, a fost o partidă de început de an extraordinară, reuşind împreună cu Danuţ să aducem la mal 46 de crapi, dintre care destul de mulţi trecuti de 10 kg. Atmosfera a fost fantastică, vremea capricioasă, natura fabuloasă şi bucuria noastră nemasurată. În concluzie, toate bune. Nada folosită, atat Art Baits cât şi Elit Baits reusind cu prisosinţă să faca faţă pretenţiilor noastre. Multumesc Dănuţ pentru parteneriat , iar lui Dorin si lui Neluţu le promit că facem noi cumva să ne petrecem dimineţi pe maluri de ape.